Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Zapoměl jste napsat, jaké praktiky se s úvěrovými registry dějí. Svého času jsem pro jednu firmu pracovala jako Mystery Shopper, "utajený zákazník". Prováděli jsme kontroly bank a sledovali, jak pracovníci bank informují a obsluhují klienty. Jedním z úkolů bylo zeptat se na možnost úvěru. Zeptala jsem se tedy na podmínky úvěru ve výši 100.000,- Kč s tím, že se jen předběžně ptám a zatím nevím, jeslti budu úvěr skutečně čerpat. Ptala jsem se ve 4 pobočkách jedné banky. Už ve 2.pobočce věděli, že jsem se ptala na jiné pobočce (dobře, to bych i brala, přece jen je to jedna banka). ALE: můj dotaz byl zaznamenán do úvěrového registru!!! a za rok, když jsem skutečně žádala o úvěr, dostala jsem nálepku špatného klienta, přestože jsem žádný úvěr NEČERPALA! V záznamu totiž nebylo nic o tom, že jsem se jen ptala, ani z jakého důvodu jsem úvěr nečerpala (vyřešila jsem situaci jinak, úvěr mi byl zamítnut apod....). Jak to, že jsem byla automaticky považována za nedůvěryhodnou, když jsem se JEN PTALA na podmínky úvěru a ani ho nečerpala?      

Pokud banky do úvěrového registru zaznamenávají tyto ptákoviny, pak je pro mne úvěrový registr jen nástrojem ke sběru citlivých informací. A jako takový kdykoli zneužitelný. Protože se mi ještě nestalo, že bych jako spolehllivý a doposud bezproblémově platící klient měla nějaké lepší podmínky, což je záminka a výmluva, kvůli čemu jsou prý úvěrové registry vedeny.

0 0
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 581x
Nezávislý finanční konzultant. Na mým webových stránkách www.martin-david.cz se můžete zaregistrovat a pravidelně dostávat jednou za čas cenné rady a tipy v oblasti financí.

Seznam rubrik