Děkujeme za pochopení.
J77a87r27m40i50l76a 97P85í31c12h46o49v18á
Zapoměl jste napsat, jaké praktiky se s úvěrovými registry dějí. Svého času jsem pro jednu firmu pracovala jako Mystery Shopper, "utajený zákazník". Prováděli jsme kontroly bank a sledovali, jak pracovníci bank informují a obsluhují klienty. Jedním z úkolů bylo zeptat se na možnost úvěru. Zeptala jsem se tedy na podmínky úvěru ve výši 100.000,- Kč s tím, že se jen předběžně ptám a zatím nevím, jeslti budu úvěr skutečně čerpat. Ptala jsem se ve 4 pobočkách jedné banky. Už ve 2.pobočce věděli, že jsem se ptala na jiné pobočce (dobře, to bych i brala, přece jen je to jedna banka). ALE: můj dotaz byl zaznamenán do úvěrového registru!!! a za rok, když jsem skutečně žádala o úvěr, dostala jsem nálepku špatného klienta, přestože jsem žádný úvěr NEČERPALA! V záznamu totiž nebylo nic o tom, že jsem se jen ptala, ani z jakého důvodu jsem úvěr nečerpala (vyřešila jsem situaci jinak, úvěr mi byl zamítnut apod....). Jak to, že jsem byla automaticky považována za nedůvěryhodnou, když jsem se JEN PTALA na podmínky úvěru a ani ho nečerpala?
Pokud banky do úvěrového registru zaznamenávají tyto ptákoviny, pak je pro mne úvěrový registr jen nástrojem ke sběru citlivých informací. A jako takový kdykoli zneužitelný. Protože se mi ještě nestalo, že bych jako spolehllivý a doposud bezproblémově platící klient měla nějaké lepší podmínky, což je záminka a výmluva, kvůli čemu jsou prý úvěrové registry vedeny.
- Počet článků 20
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 581x